Peter Visser Componist

 

  • Home
  • Biografie
  • Werken
  • Muziek
  • Geluid
  • Bestel
  • Opnames
  • Artikelen
  • Weblinks
  • Email

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geluidsvoorbeelden

Commentaar BUMA/STEMRA "De muziekwerken zijn auteursrechtelijk beschermd. Peter Visser heeft toestemming voor gebruik verkregen van BUMA/STEMRA., Het gebruik van de muziekwerken van deze site, anders dan beluisteren ten eigen genoegen en/of reproduceren voor eigen oefening, studie of gebruik, is uitdrukkelijk verboden. het is verder niet toegestaan de muziekwerken te (weder)verkopen, verspreiden e.d. "

1) Bruckneriaanse inzet van de Symfonie no.1 voor groot orkest, door het Viotta Jeugdorkest o.l.v. Wim Bredenhorst in de Schönbergzaal van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.



  • 2) Inzet Concertino voor drie hoorns en strijkorkest (1995), door het Hoorntrio Praag en het Atheneum Kamer Orkest (AKO) o.l.v. Qui van Woerdekom, Koninklijk Conservatorium Den Haag.



  • 3) Markante lyriek aan het begin van de Sonate voor cello en piano (1993) door Emile Visser (cello) en Frank den Herder (piano).



  • 4) Voorbeeld liederen met andere instrumenten: "Songs of Unity" op Middeleeuws-indiase tekst van Kabir, voor zang en gitaar (1986). Tilly Spaapen, mezzo; Frans ten Cate, gitaar



  • 5) Pianomuziek Peter Visser; het op Italiaanse klokgeluiden geïnspireerde "Campane" voor piano 4-handig (1998), door het pianoduo Rixt v.d. Kooij/Jan Willem Nelleke.



  • 6) Motoriek en Sprechgesang in liederen; tweede lied uit "Liederen in het Duister" (1986) op teksten van Josef Eijckmans, door bariton Frans Huyts en pianist Jan Willem Nelleke.



  • 7) Impressionistisch/folkloristisch begin met klankexperimenten: inzet Strijktrio "Ruimte" (1982/85) door het Aitos Trio: Frank de groot (viool), Liesbeth Steffens (altviool), Koen Schouten (cello).



  • 8) Lange melodische lijn in blazersmuziek: deel twee (Nocturne) uit de "Trois pastorales" voor fluitkwartet (1985), gespeeld door het Syrinx Fluitkwartet met Liesbeth Niesten eerste fluit.



  • 9) Samengaan "professionals"en amateurs: begin "Antifonen", concertante symfonie voor groot ad hoc amateur-strijkersensemble, Atheneum Kamer Orkest, 2 solo-celli en solo-contrabas (1992), het geheel o.l.v Qui van Woerdekom.



  • 10) Nieuwe benadering van de tonaliteit en versobering in een laat pianowerk : fragment uit een deel van de suite Nieuwe Twaalftoonsmuziek.



  • 11) Voorbeeld van een orkestratie: een vierhandig pianowerk van Peter Vissers lievelingscomponist: Franz Schubert .De inzet van het Andante uit Schuberts Grand Duo wordt gespeeld door het Haagse orkest Carpe Diem o.l.v. Marco Bons.



  • 12) Voorbeeld van muziek voor blaasensembles: aanvang van de Gotische Fantasie voor twee blaaskwintetten, door het Atheneum Blazers Consort o.l.v. Ali Groen.

  •  

    Home

    Begin Geluidsvoorbeelden


    NL  EN


    (c) 2013 Design by J.Vanden Bulcke. - Photos by P.Visser